MLL:n Kaakkois-Suomen piirin toiminnanjohtajalle Christa Carpelanille kultainen ansiomerkki

7.4.2021

Mannerheimin Lastensuojeluliiton (MLL) liittohallitus myönsi 31.3.21 kultaisen ansiomerkin MLL:n Kaakkois-Suomen piirin toiminnanjohtajalle
Christa Carpelanille tunnustuksena pitkäaikaisesta ja erittäin ansiokkaasta 20 vuotta kestäneestä työstä lasten ja nuorten hyväksi. Ansiomerkki luovutetaan piirin kevätkokouksessa 8.5.

”Erittäin kiitollisena ja nöyränä vastaanotan tunnustuksen. Enpä tiennyt, mihin matka vie, kun vuonna 2001 aloitin MLL:ssa kotipalveluohjaajana Helsingin Ruusulankadulla. Lasten- ja nuorten Kuntoutussäätiössä toimin myös suunnittelijana, josta valmistumisen jälkeen pääsin Hakaniemeen MLL:n keskusjärjestölle koordinaattoriksi vapaaehtoisitoiminnan ammatillista ohjausta ja kuntakumppanuutta kehittävään hankkeeseen. Vuonna 2012 asetuin sitten Kouvolaan, aloitettuani MLL:n Kaakkois-Suomen piirin toiminnanjohtajana. Monesta eri näkökulmasta olen saanut järjestössä olla mukana rakentamassa lapsiystävällisempää yhteiskuntaa – ja toki myös MLL:n paikallisyhdistyksessä vapaaehtoisena. Sitä ei saa unohtaa! Lasten, nuorten ja perheiden hyvinvoinnin edistäminen on minulle sydämen asia. Ja erityisesti tässä ajassa tarvitaan meitä kaikkia lasten oikeuksien puolustajia”, toteaa Christa Carpelan.