Kaveritoiminta

Kaveritoiminta on suunnattu 6-17 vuotiaille lapsille, joilla ei ole esim. mielekästä tekemistä vapaa-ajalla, ei ole juttukaveria, taustalla voi olla koulukiusaamista tai lapsella on muita harmeja elämässään.

Toiminnan tarkoituksena on tavata kaksi kertaa kuukaudessa täysi-ikäisen aikuisen kanssa. Yhdessä tehdään mieleisiä asioita, esim. sporttaillaan, retkeillään, kokkaillaan tai se voi olla jotain muuta kivaa tekemistä. Toiminta antaa iloa ja mielekästä tekemistä vapaa-ajalle.

Miksi kaveritoiminta on tärkeää?

• lapsella ei ole kaverisuhteita
  • lapsi kokee yksinäisyyttä
  • lapsi ei ole löytänyt harrastuskaveria
  • lapsi kaipaa seuraa ja mielekästä tekemistä

"Meillä on ollut niin kivaa yhdessä. Mun ystävä on ihana."
    - 11v lapsi

Millainen on MLL:n kaveri?

• täysi-ikäinen
  • kiinnostunut viettämään aikaa lasten kanssa
  • soveltuva  toimintaan
  • luotettava ja turvallinen