Vanhemmuuden ABC -ryhmät erovanhemmille etänä

Harva asia on yhtä tärkeä kuin suhde omiin lapsiin. Emme tarvitse tutkimustuloksia vakuuttaaksemme itseämme siitä, että hyvä suhde lapsiin on tärkeää, sen tiedämme jo.  Se mikä ei aina ole niin itsestään selvää on, kuinka voimme luoda ja vahvistaa suhdetta lapseen, erityisesti eron aikana tai sen jälkeen.

Useimmat vanhemmat tunnistavat arkitilanteet, joissa suhdetta koetellaan. Miten luoda harmoniaa ruokapöydän ympärille? Miten välttää stressaavia tilanteita? Miten ennaltaehkäistä riidat?  Miten saada enemmän mukavaa yhteistä aikaa lasten kanssa?  Yksi asia on varma. Yksikään vanhempi ei ole yksin näiden pohtimisessa.

Tule mukaan Vanhemmuuden ABC-ryhmään keskustelemaan sekä saamaan vinkkejä sinun ja lapsesi välisen suhteen vahvistamiseksi

Vanhemmuuden ABC -ryhmä on tarkoitettu 3-12-vuotiaiden vanhemmille. Tavoitteena on lapsen positiivisen kehityksen tukeminen ja vanhemman ja lapsen suhteen vahvistaminen.
ABC-vanhempainryhmät pohjautuvat tutkittuun tietoon vanhemmuudesta.

ABC-vanhemmuusryhmä koostuu neljästä tapaamisesta. Jokaisella tapaamisella on tietty teema:

Ensimmäinen tapaaminen - Osoita Rakkautta
Miten toimia niin että läheiset suhteemme toimivat?

Toinen tapaaminen - Aikaa yhdessä
Miten vaikutamme toisiimme arjen yhteispelissä?

Kolmas tapaaminen - Näytä esimerkkiä
Miten toteutamme rennompaa vanhemmuutta?

Neljäs tapaaminen - Riitojen valitseminen
Mistä riitelen ja mistä en?

Tapaamisten välissä pääset toteuttamaan käytännön kokeiluja kotona. Käytännön kokeilut ovat tärkeä osa Vanhemmuuden ABC -ryhmän kokonaisuutta.

⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠
Ryhmätapaamisten vetäjänä toimivat koulutetut ryhmäohjaajat.

Vanhemmuuden ABC -ryhmä eronneille ja eroa harkitseville vanhemmille

Seuraava ryhmä alkaa keväällä 2024!

Marjaana Peronmaa koordinaattori 050 358 8394 marjaana.peronmaa@mll.fi
Riina Sommarberg koordinaattori 050 527 1271 riina.sommarberg@mll.fi