Tallilla pääsee touhuamaan eläinten kanssa.

Heppakaveritoiminta

Heppakaveritoiminta on suunnattu 6-17 vuotiaille lapsille, joilla ei ole esim. mielekästä tekemistä vapaa-ajalla, ei ole juttukaveria, taustalla voi olla koulukiusaamista tai lapsella on muita harmeja elämässään. Lapsi on kiinnostunut hevosista ja eläimistä.

Toiminnan tarkoituksena on tavata kaksi kertaa kuukaudessa täysi-ikäisen aikuisen kanssa tallilla. Yhdessä toimitaan talliympäristössä hevosjuttujen parissa, esim. hoidellaan hevosia, rapsutellaan tallikissoja ja tehdään tavallisia tallitöitä.  Toiminta antaa iloa ja mielekästä tekemistä vapaa-ajalle.

Miksi heppakaveritoiminta on tärkeää?

• lapsella ei ole kaverisuhteita
  • lapsi kokee yksinäisyyttä
  • lapsi ei ole löytänyt harrastuskaveria
  • lapsi kaipaa seuraa ja mielekästä tekemistä

"Upeeta kun meidän poika sai heppakaverin, ei ois voinut paremmin lähteä käyntiin. Viihtyy tallilla tosi hyvin ja tykkää hoitaa kaikkia eläimiä siellä."  – äiti

Millainen on MLL:n heppakaveri?

• täysi-ikäinen
  • kiinnostunut viettämään aikaa lasten kanssa
  • soveltuva  toimintaan
  • luotettava ja turvallinen