Koutsitoiminta

YouTube-videon näyttäminen ei onnistunut. Tarkista markkinointievästeiden hyväksyminen ja selaimen yksityisyysasetukset.

Koutsitoiminta on suunnattu yläkouluikäisille sekä toisen asteen opiskelijoille ja se on henkilökohtaista keskustelutukea tulevaisuuteen ja kouluun liittyvissä pohdinnoissa.

Koutsitoiminnan tavoitteena on:

• Nuoren tulevaisuuden uskon vahvistaminen
  • Koulumotivaation kasvattaminen
  • Arjessa pärjäämisen taitojen vahvistaminen sekä
  • minäpystyvyyden kokemuksen vahvistaminen
  • Koutsitoiminta tukee myös vanhempien jaksamista
    ja koko perheen hyvinvointia

Koulutettu vapaaehtoinen koutsi toimii yläkouluikäisen tai toisen asteen opiskelijan henkilökohtaisena keskustelutukena. Koutsaaminen tapahtuu etänä nuoren toiveen mukaan esim. videopuhelulla tai viesteillä.

Koutsitoiminnan avulla nuori voi pohtia omaa tulevaisuutta ja vahvistaa omaa itsetuntoa sekä minäpystyvyyden kokemusta.

Koutsitoiminnassa hyödynnetään materiaalia, joka käsittelee omia vahvuuksia, tunnetaitoja sekä arjessa pärjäämisen taitoja.

• Koutsitoiminta on MLL Kaakkois-Suomen piirin organisoimaa ja ammatillisesti ohjattua vapaaehtoistoimintaa.

• Nuori voi hakeutua mukaan toimintaan itsenäisesti tai esimerkiksi koulun kuraattorin, opinto-ohjaajan tai nuorisotyöntekijän kautta.

• Vapaaehtoiseksi pääsee mukaan helposti ja nopeasti koulutuksen tai perehdytyksen kautta. Katso seuraava koulutus alta tai ilmaise kiinnostuksesi lomakkeen kautta.

Nyt etsitään Koutseja nuorille!

Nuoret tarvitsevat apuamme. Yhä useampi uupuu koulussa ja tulevaisuus tuntuu uhkaavalta. Tätä varten koulutamme Koutseja, jotka auttavat nuoria tunnistamaan vahvuuksiaan ja jaksamaan opinnoissaan eteenpäin. Koutsaus on lyhytaikaista vapaaehtoisuuttaa eikä siihen tarvitse sitoutua kuin 3 kuukaudeksi kerrallaan. Nuoria voi kohdata joko etäyhteyksin tai livenä. Koulutukseen osallistuminen ei velvoita sinua osallistumaan toimintaan.

Ota yhteyttä niin kerron lisää.

Elisa Sandström-Hovi Koordinaattori 050 513 9553 elisa.sandstrom-hovi@mll.fi Vastaan Koutsi-toiminnasta. Kartoitan koulujen kanssa tukea tarvitsevia nuoria sekä koulutan ja tuen vapaaehtoisia heidän työssään. Työpisteeni sijaitsee Kouvolassa, mutta työalueenani on Kaakkois-Suomen alue.
Piritta Lirkki koordinaattori 050 472 5125 piritta.lirkki@mll.fi Koordinoin koutsitoimintaa Etelä-Karjalan alueella. Työalueenani on Kaakkois-Suomen alue.

Koutsitoiminnan esite:

Koutsitoiminna mainos kouluille. Tulostettavissa A4-A3 koossa