Vuoden Teko -tunnustukset on myönnetty

2.12.2021

Vasemmalta oikealle: MLL:n Kaakkois-Suomen piirin toiminnanjohtaja Christa Carpelan, Jenna Backman, Heli Parta, Matti Häkkinen, Kalle Kouvo, MLL:n Kaakkois-Suomen piirin koordinaattori Marjaana Peronmaa

Vuoden Teko -tunnustus jaetaan ehdotusten perusteella henkilölle tai yhteisölle kiitoksena työstä lasten, nuorten ja lapsiperheiden hyväksi.

Tänä vuonna tunnustuksen sai Lemin K-market Särän Kauppias Kalle, Saimaanharjun seudun kyläyhdistys ry ja ensimmäisenä kuntatyönantajana Perhemyönteinen työyhteisö -kampanjaan lähtenyt Taipalsaaren kunta.

Kauppias Kalle järjestää lemiläisten lapsiperheiden iloksi erilaisia tapahtumia. Esimerkiksi pääsiäismunajahti sai perheet liikkeelle usean päivän ajaksi. Saimaanharjun seudun kyläyhdistys ry mahdollisti yhteistyössä alueen muiden toimijoiden kanssa Hevisauruksen ilmaiskonsertin Etelä-Karjalan ja lähialueiden lapsille. Taipalsaaren kunta on ensimmäisenä kuntatyönantajana osallistunut MLL:n Kaakkois-Suomen piirin Perhemyönteinen työyhteisö -kampanjaan, jonka tavoitteena on työhyvinvoinnin ja jaksamisen lisääntyminen helpottamalla työ- ja perhe-elämän yhteensovittamista henkilökunnan ehdottamin toimin.

MLL:n tavoitteena on lapsiystävällinen yhteiskunta, jonka eteen teemme töitä joka päivä. Yksin tavoitteeseen ei kuitenkaan pääse kukaan.  Kiitos teille, että olette pieneten puolella!