Leikkipäivää vietetään tänä vuonna leikkimällä luonnossa

16.4.2021

Valtakunnallista Leikkipäivää vietetään ensi viikolla ja tämän vuoden teemana on ''Leikkien lähellä luontoa''.

MLL:n Kaakkois-Suomen piiri yhdessä Etelä-Karjalan perhejärjestöjen ja Kymenlaakson yhteistyökumppaneiden kanssa haluaa auttaa tilanteessa, jossa monilla perheillä on myös haastetta osata keksiä yhteistä tekemistä.

Noin yhden kilometrin mittainen Möllö Pöötisen Leikkipolku sisältää perheelle omatoimisesti kierrettäviä rastitehtäviä leikkiviikon teeman mukaisesti. Rasteilta löytyy QR-koodeja puhelimen avulla käytettäväksi. Koodien takaa löytyy tietoa leikin ja yhteisen tekemisen merkityksestä koko perheen hyvinvoinnille, lisää mukavia leikkivinkkejä sekä kirja-arvonta. Leikkipolkujen lähtöpaikat Etelä-Karjalassa ja Kymenlaaksossa löytyvät piirimme nettisivuilta perjantaina 23.4. alkaen Tekemistä perheille -sivulta ja täydentyvät koko leikkiviikon aikana.

Myös Kaakkois-Suomessa leikkiviikkoa vietetään yhdessä Hepokönkään Höppänän, Metsätonttu Varpun ja Naavan sekä MLL:n Kaakkois-Suomen piirin Möllö Pöötisen kanssa. Maanantaista 19.4. perjantaille 23.4. avautuu taustatahojen somekanavissa Metsätonttu Varpun ja Naavan sekä Hepokönkään Höppänä -tontun kevätseurantakalenterin luukku, jonka mukaan pääset itsekin havainnoimaan luontoa, askartelemaan, laulamaan ja leikkimään! Leikkipäivänä eli lauantaina 24.4. avautuu Youtubeen video, jossa Varpu, Naava ja Hepokönkään Höppänä piristävät Möllö Pöötistä laulun ja leikin avulla. Videota voi katsoa rajattomasti ja leikkiä mukana koko perheen voimin.

Eloa ja iloa Kaakkois-Suomeen Facebook-sivuille pääset tästä. Kevätseurannan ladattavat pdf-aineistot pääset lataamaan Eloa ja iloa Kaakkois-Suomeen nettisivuilta tästä kuten myös piirimme Tekemistä perheille -sivulta.

Leikkiviikko näkyy myös sosiaalisessa mediassa, joten kannattaa myös seurata MLL Kaakkois-Suomen piirin Facebook-sivua sekä Kaakon äipät ja iskät Facebook-ryhmää.

Yhteistyössä mukana: