Mannerheimin Lastensuojeluliiton Kaakkois-Suomen piirin Vuoden Teko -tunnustukset on myönnetty

28.12.2022

Vuoden Teko -tunnustus jaetaan ehdotusten perusteella henkilölle tai yhteisölle kiitoksena työstä lasten, nuorten ja lapsiperheiden hyväksi. Tänä vuonna tunnustuksen saivat liikuntaseura Milo sekä Lem1 All-Stars.

Kuvassa vasemmalta MLL:n Kaakkois-Suomen piirin järjestöpäällikkö Maiju Vesa, liikuntaseura Milon Leevi Perkiö ja Oona Sydänmaa sekä piirin toiminnanjohtaja Christa Carpelan.
Kuvassa toiminnanjohtaja Christa Carpelan (vas.), All-Starsin Jussi Stoor, Benjamin Niemelä, Tommi Oksanen, Mikko Ropo ja Rolle Hirsimäki sekä piirin puheenjohtaja Merja Kuukka.

Keväällä 2022 rekisteröity liikuntaseura Milo järjestää monipuolisesti liikunnan harrastetoimintaa Kouvolan alueella. Miloa pyörittää kaksi 22-vuotiasta nuorta, Oona Sydänmaa ja Leevi Perkiö.

Milo on järjestänyt kesällä 2022 lapsille liikuntaleirejä muun muassa Myllykoskella ja Sippolassa. Leiriläisten toiveesta paikkakunnilla on järjestetty myös viikonloppuisin leiripäivä kuluneen syksyn aikana. Toiveita kuunnellen Milo järjesti liikuntakerhotoimintaa myös aivan pienille lapsille Sippolassa lyhyellä varoitusajalla.

Lem1 All-Stars kutsui sotaa paossa olevia ukrainalaisia nuoria VIP-vieraiksi The Return of the Capital of Metal Lem1 musiikkitapahtumaan Lemille 3.9.2022. Vierailuun kuului yksityiskuljetus Taipalsaarelta Lemille ja takaisin, ruokailut ja vierailu backstagella. Mukaan pääsi myös aikuinen huoltaja.

Konserttielämyksen lisäksi Capital of Metal-tapahtuman bändit lahjoittivat rahaa Taipalsaarelle majoittuneiden ukrainalaisten ruoka-apuun ja ukrainalaisille lapsille toimitettiin myös autolastillinen lemiläisten lahjoittamia talvivaatteita.

Kiitämme ja onnittelemme lämpimästi liikuntaseura Miloa ja Lem1 All-Starsia tärkeästä toiminnasta, joka osoittaa vilpitöntä halua tehdä lapsiperheiden arjesta mukavampaa ja helpompaa.